Ahir a la nit ens visitava la centenària Orquestra de la Suisse Romande amb un programa orquestral exquisit. Amb un desplegament de més de 100 músics damunt l'escenari del Palau de la Música, l'arribada del director Jonathan Nott ja va omplir d'aplaudiments la sala.
'Clair de lune' de Debussy, el tercer moviment de la ‘Suite Bergamasque’, una meravella pianística adaptada per a orquestra, que amb només sis minuts ja va captivar el públic.
El solo de fagot que marca l'inici de la 'Consagració de la primavera' ja augurava el moment àlgid de la nit: la peça més polèmica d'Stravinski, plena de complexitat i ritmes. Amb gran precisió, Nott i l'OSR van demostrar el domini d'aquesta obra monumental.
A la segona part, l'esperada aparició de Midori. La reconeguda violinista amb una àmplia experiència en tots els escenaris del món, va interpretar el 'Concert per a violí' de Sibelius. Aquesta creació, una de les més belles de l'autor, va emocionar i commoure, especialment en el seu segon moviment.
La violinista va voler agrair els llargs aplaudiments del públic amb el 'Preludi de la Partita núm. 3' de Bach.